Dječja psihodrama omogućava slobodno i nesputano simboličko izražavanje i oslobađanje kreativnosti s ciljem učenja djece razumijevanju sebe i drugih ljudi, svojih i tuđih osobina i ponašanja, te razvija vještine potrebne u svakodnevnim životnim situacijama. Metode dječje psihodrame omogućavaju djetetu učenje kroz igranje uloga; učenje i osvještavanje gradi se kroz zabavu i igru.
Stimulirajuće okruženje i psihodramske igre (odigravanje zajednički smišljenih scenarija, kostimiranje, crtanje, diskutiranje) utječu na dječju kreativnost, razvoj osobnosti i promjena u ponašanju, jačaju kreativne potencijale i samopouzdanje kroz iskustvo vlastitog uspjeha; djeca postaju otvorenija i spontanija.
Za roditelje koji se pitaju zašto dječja psihodrama?
- jer djeca uživaju u igri,
- jer simbolično izražavanje tijekom igre djeci daje slobodu da bez prinude, za njih razumljiv način, formuliraju osobne teškoće, odnosno da tijekom igre „isprobaju“ nova rješenja,
- jer spontana angažiranost, preko direktnog sudjelovanja u igri ili iz uloge promatrača, djeci pruža posebno zadovoljstvo, radost– katarzu,
- jer dječja grupa i zajednički doživljaji tijekom igre često nadoknađuju ili dopunjavaju lošu ili pogrešnu socijalizaciju.
Što je dječja psihodrama?
Dječja psihodrama je grupna psihoterapijska metoda u kojoj se 4-8 djece približno istog uzrasta zajedno igra s dvije odrasle osobe koji su educirani voditelji dječje psihodrame. Susreti se najčešće organiziraju jednom tjedno u trajanju od 50 – 70 minuta s ciljem rješavanja problema u ponašanju djece.
Sudionici osmišljavaju priče koje potom zajedno igraju. Tijekom stvaranja priče svi sudionici postaju dio stvaralačkog procesa. Spontana igra oslobađa dječju kreativnost, dovodi do intenzivnih osjećaja zadovoljstva te pozitivno utiče na razvoj ličnosti. Dobrovoljno učestvovanje jača motivacijsku osnovu, opuštena atmosfera aktivira i pospješuje kreativne moći samoostvarenja i sposobnost samoozdravljenja.
Sudionici radionice su ravnopravni suradnici. Priče se uvijek odigravaju u „kao da svijetu“, u svijetu fantazije, gdje ne postoje loša rješenja i slaba postignuća. Djeca proživljavaju događaje koja su im nedostupna u svakodnevnom životu. Ako se dijete u svijetu čarolija uspjeva osnažiti preko ispoljenja unutrašnjih sadržaja onda stječe mogućnost mjenjanja i svojeg svakodnevnog ponašanja.
Za koga je ova metoda?
Djeci iznad 5 godina koja imaju potrebu za opuštenim druženjem gdje mogu doživjeti osobnu jedinstvenost, kreativnost i ljudsku veličinu, a pri tome mogu naučiti kako surađivati i prilagođavati se.
Kako izgledaju radionice?
Svaki susret počinje s prijemom djece nakon čega slijedi uvodna faza kada se djeca preko smišljenih aktivnosti prilagođavaju radu u grupi, pri čemu se previše zagrijana djeca dovode na „radnu razinu“, a suviše povučena djeca se motiviraju za rad i suradnju.
Dječji crtež, razgovor s voditeljima način je kako se animiraju sadržaji koji su svjesno neprihvatljivi i verbalno nepojmivi za dijete, ali se mogu igrom prikazati i oblačenjem kostima odigrati. Detalji crteža, fragmenti razgovora mogu poslužiti kao putokaz za kreiranje sadržaja priča, scena koje se odigravaju tijekom psihodramskog susreta. Djeca sama biraju i prihvaćaju uloge, oni i voditeljima dodjeljuju uloge.
Aktivnim pristupom svih sudionika započinje igra koja obogaćena improvizacijama, kostimiranjem, predstavlja jedinstvenu, neponovljivu formu.
Kako se uključiti?
Svi zainteresirani bit će uključeni u kratak inicijalni razgovor sa svrhom pružanja detaljnijih informacija o radionicama te upoznavanja roditelja i djeteta s voditeljima.
Broj mjesta na radionicama je ograničen.
Radionice će se održavati jedanput tjedno, tijekom 10 tjedana, u trajanju od 60 minuta.
O voditeljima:
Vedran Korušić – predsjednik i jedan od osnivača Centra za psihodramu, stručne udruge osnovane s ciljem promicanja, razvitka i unapređenja psihodrame kao psihoterapijske i edukativne metode u Republici Hrvatskoj. Završio je petogodišnju trajnu stručnu edukaciju za psihodramskog psihoterapeuta pri Institutu za psihodramu prema međunarodnom programu koji je akreditiran od strane EAP-a (European Association for Psychotherapy) i FEPTO-a (Federation of European Psychodrama Training Organisations). Vodi grupnu i individualnu psihodramsku psihoterapiju, play terapiju i dječju psihodramu. Organizirao je nekoliko međunarodnih psihoterapijskih radionica u Hrvatskoj. Član je predsjedništva Saveza psihoterapijskih udruga Hrvatske, te programsko-organizacijskog odbora konferencije Saveza psihoterapijskih udruga Hrvatske Član je Udruge za integrativnu dječju psihoterapiju – UPSI. Vanjski suradnik Ministarstva pravosuđa na programu psihodramskih radionica u Odgojnom zavodu u Turopolju. Trenutno završava četverogodišnju edukaciju za Integrativnog dječjeg psihoterapeuta pri Udruženju za dečiju integrativnu psihoterapiju, te četverogodišnju edukaciju iz Tjelesne psihodramske psihoterapije – Psychodramatic bodywork. Kontinuirano je u procesu psihoterapijske supervizije. Više na www.psihoterapija-psihodrama.com
Nikolina Kolić Antolović – profesor socijalni pedagog, stručni savjetnik u tretmanu u Odgojnom zavodu u Turopolju. Trenutno u edukaciji za dječjeg integrativnog psihoterapeuta. Voditelj dječje integrativne psihodrame i play terapeut. Dugogodišnje iskustvo u vođenju dječjih grupa (Kreativno-socijalizacijskih, Socijalnih vještina, Adolescentne psihodrame, Igraonice, Odgojne drame).
Kontakti voditelja:
Vedran Korušić
091/5158540
Nikolina Kolić Antolović
091/5279867