Dječji integrativci na III. kongresu psihoterapeuta Srbije

DSC_0942

Dana 18. listopada 2013. godine članice Udruge za dječju integrativnu psihoterapiju (UPSI), edukantice Udruženja za integrativnu dječju psihoterapiju, Suzana Đurić, Kristina Urbanc, Nikolina Kolić Antolović i Sandra Matijević, s edukatorima, Ištvanom Peto i Martom Pavlović sudjelovali su na III. Kongresu psihoterapeuta Srbije, organiziranjem simpozija „Modaliteti integrativne dječje psihoterapije“, kao i prezentacijom rada putem plakata. Prikazani su terapijski radovi s djecom i adolescentima kroz tri različita modaliteta: Dječja psihodrama, Play terapija po metodi „Test svijeta“  i Winnicott-ove škrabalice.

Ištvan Peto i Marta Pavlović pojasnili su teorijsku podlogu i utemeljenost modaliteta integrativne dječje psihoterapije.

Suzana Đurić u svom radu, poster prezentaciji prikazala je dva modaliteta i proces transformacije kroz koje je dijete prolazilo sudjelujući u terapijskim modalitetima „Winnicott-ovih škrabalica“ i „Dječje psihodrame“.

Marta Pavlović pojasnila je ulogu psihoterapeuta u dječjoj psihodramskoj grupi, prikazom rada jedne psihodramske grupe i uloga kojima su u igri bili nositelji psihoterapeuti.

Kristina Urbanc je prikazala proces i sadržaj rada jedne dječje psihodramske grupe koja se održavala tijekom 2012. godine u Centru za djecu, mlade i obitelj u Velikoj Gorici, s posebnim fokusom na sudjelovanje 12. godišnjeg dječaka, obzirom na teme koje je donosio u grupu, uloge koje je za sebe odabirao i postavljao na psihodramsku scenu te načine kako je koristio voditelje i druge članove grupe.

20131018_112047

Ištvan Peto je prikazom terapijskog rada s djetetom sa selektivnim mutizmom ukazao na dijagnostičke i terapijske mogućnosti Play terapije po metodi „Test svijeta”. Kako navedeni modalitet pomaže, kada se ne uspostavlja verbalni kontakt, a da dijete tijekom igre ipak animira vlastite emocije, raspoloženja, strahove, svjesne i nesvjesne tendencije.

Nikolina Kolić Antolović je prikazala primjenu terapije igrom metodom „Test svijeta“ u radu s adolescentom u Odgojnom zavodu u Turopolju.

Ištvan Peto je prikazao terapijski rad s adolescentom, sa agresivnom epizodom u ponašanju, primjenom Winnicott-ovih škrabalica. Namjera je bila prikazati kako proces crtanja/ škrabanja vodi adolescenta prema ponovnom proživljavanju i elaboraciji traumatičkih doživljaja, a potom i do korekcije doživljaja.

Sandra Matijević je prikazala primjenu Winnicott „škrabalica“ s djecom koja dolaze u savjetovalište Centra za djecu, mlade i obitelj Velika Gorica, s posebnim fokusom na „škrabalice“ devetogodišnje djevojčice i prorađivanje njenih traumatskih doživljaja.