Dječja psihodrama

Dječja psihodrama

Što je dječja psihodrama?

Dječja psihodrama je grupna psihoterapijska metoda u kojoj sudjeluju djeca istog uzrasta te koja zajedno s dvije odrasle osobe – educiranim voditeljima dječje psihodrame –  konstruiraju priču i odigravaju je.  

Smišljajući priče djeca unose u njih svoje unutarnje sadržaje kako bi ih kroz igru preradili, drugačije doživjeli i iskušavali različita rješenja za njihovo savladavanje. Kad osmisle priču, kostimiraju se i odigraju je zajedno sa terapeutima, ravnopravno, u „kao da“ svijetu fantazije gdje su sva rješenja dobra i sve se može postići.  „Kao da“ svijet ujedno i čuva djecu sigurnima jer se agresivna ponašanja odglume bez fizičkog kontakta među sudionicima.

Na psihodramskim susretima djeca osjećaju i doživljavaju ulazak u drugačiji svijet, gdje je sve moguće učiniti i promijeniti.  Dječja psihodrama omogućuje djeci slobodno izražavanje emocija, oslobađa njihovu kreativnost, dovodi do katarze i novog, ljekovitog doživljaja stvarnosti. To je kao ulazak u bajku koja im pomaže mijenjati sliku o sebi, doživjeti drugačiji način života i postojanja.  Tako stječu mogućnost mijenjanja i svojeg svakodnevnog ponašanja.

Tko vodi grupu?

Grupu u optimalnim uvjetima vode dva voditelja, certificirani dječji psihodramatičari. Njihova je uloga postavljati sigurni okvir povjerenja za dječje izražavanje, stajati im na raspolaganju u stvaranju uvjeta za doživljavanje vlastite vrijednosti, činiti terapijske intervencije u smjeru olakšavanja njihovih tegoba.

Kome je namijenjena dječja psihodrama?

Djeci od najmanje 5 godina starosti koja

  • imaju nisko samopoštovanje
  • poteškoće prilagodbe, koja su povučena
  • koja su zabirnuta tjeskobna
  • djeci koja pate od psihosomatskih tegoba
  • djeci kojoj je potrebna podrška u regulaciji vlastitih emocija

djeci kojoj treba podrška kako bi naučili surađivati i prilagođavati se društvu vršnjaka

  • djeci koja se suočavaju s promjenama u obiteljskom kontekstu (razvod roditelja, smrt bliske osobe, preseljenje, rođenje brata/sestre)
  • svakom djetetu u vidu psihološkog osnaživanja!

Koje su dobrobiti dječje psihodrame?

  • Djeca uživaju u igri, opuštaju se i rasterećuju
  • Osobne teškoće mogu izraziti slobodno, bez prinude, na njima razumljiv način kroz simboličku igru
  • Mogu isprobati različita „rješenja“ koja u stvarnom životu nisu u mogućnosti
  • Zajednički doživljaji u grupi tijekom psihodramske igre često mogu nadoknaditi  ili dopuniti lošu socijalizaciju

Kako izgledaju radionice?

Svaki susret počinje uvodnom fazom kad se djeca preko osmišljenih aktivnosti prilagođavaju radu u grupi, pri čemu se previše aktivna djeca umiruju a povučena djeca se motiviraju za rad i suradnju.

Kroz razgovor i dječje crteže  animiraju se unutarnji sadržaji koji se oblikuju u priču, te se prikazuju kroz igru i kostimiranjem. Djeca sama biraju svoje uloge, te dodjeljuju uloge i voditeljima, upravo one koje su im potrebne kako bi savladali svoje unutarnje problem.

Tada započinje igra koja je obogaćena improvizacijama, kostimiranjem, koja je svaki puta jedinstvena i neponovljiva.

Vrijeme i trajanje

Psihodramski susreti odvijaju se jednom tjedno kroz 10-15 tjedana u trajanju od 60 min. Radi se u manjim grupama djece (3-8) približno istog uzrasta. Članovi grupe su isti od početka do kraja dogovorenog ciklusa radionica.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)